Gabonese state TV's news channel, Gabon 24, continued to broadcast during the early morning without mentioning the coup attempt while it was happening.

Instead, it aired repeated recordings of foreign news stories, along with stock promotional material about Gabon.

The main channel of Gabonese state-run RTVG, known simply as Gabon Television, also didn't mention the coup attempt - instead broadcasting recorded entertainment until programming was replaced by coloured bars. The channel's signal later went off the air altogether.

The leaders of the short-lived coup attempt first announced their intentions on state-run RTG1 radio, also known as Radio Gabon.

Forces opposed to the coup attempt later managed to take RTG1 radio off the air.